Aktualności

Oszuści ponownie aktywni w Szczecinie – tym razem okradają metodą „na pracownika banku”

Data publikacji 14.07.2021

Do mieszkańców Szczecina dzwonią oszuści, którzy podają się za pracowników departamentu do spraw bezpieczeństwa bankowego. Wmawiają im, że ich konto zostało zhakowane i powinni zainstalować aplikację, przez którą sprawdzone zostaną konta prywatne. Są już pierwsze straty poniesione przez poszkodowanych w wyniku tego typu oszustw.

W ostatnim czasie do szczecińskich komisariatów zgłaszają się mieszkańcy naszego miasta, którzy zawiadamiają nas o oszustwie. Z ich relacji wynika, że telefonował do nich mężczyzna, który przedstawił się jako pracownik departamentu do spraw bezpieczeństwa bankowego. Informował ich, że była próba włamania na konto przez osobę, która widnieje w bazach danych jako hakująca konta bankowe.

Oszuści następnie informują swoje ofiary, aby zainstalowały aplikację przez którą, mają się zalogować na wszystkie swoje konta bankowe, żeby sprawdzić, czy doszło do zhakowania. W międzyczasie poszkodowani otrzymują SMS-y z banku, dotyczące między innymi zmiany narzędzia autoryzacji, podpisania pożyczki, zmiany limitów przelewów oraz dokonywanych przelewów. Rozmówca – oszust informuje w trakcie połączenia telefonicznego, że są to zaległe wiadomości utracone w wyniku zhakowania i należy je kopiować, a następnie odsyłać pod podany przez niego numer. W wyniku uzyskania takich danych oszuści wyprowadzają z konta ofiar wszystkie pieniądze.

Apelujemy, aby zawsze zachowywać szczególną ostrożność kiedy dzwoni do nas osoba, która podaje się za pracownika instytucji i prosi o instalowanie oprogramowania do zdalnego dostępu do komputera. Szczególnie należy być czujnym, jeżeli prosi nas o zalogowanie do bankowości elektronicznej, zainstalowanie czegokolwiek na naszym komputerze/telefonie lub podawanie danych do logowania.

Pamiętajmy, w przypadku podejrzenia oszustwa informujmy Policję, dzwoniąc pod numer alarmowy 112.

 

ZKS KMP

 

 

Powrót na górę strony