Oszuści ponownie aktywni w Szczecinie – tym razem okradają metodą „na pracownika banku”
Do mieszkańców Szczecina dzwonią oszuści, którzy podają się za pracowników departamentu do spraw bezpieczeństwa bankowego. Wmawiają im, że ich konto zostało zhakowane i powinni zainstalować aplikację, przez którą sprawdzone zostaną konta prywatne. Są już pierwsze straty poniesione przez poszkodowanych w wyniku tego typu oszustw.
W ostatnim czasie do szczecińskich komisariatów zgłaszają się mieszkańcy naszego miasta, którzy zawiadamiają nas o oszustwie. Z ich relacji wynika, że telefonował do nich mężczyzna, który przedstawił się jako pracownik departamentu do spraw bezpieczeństwa bankowego. Informował ich, że była próba włamania na konto przez osobę, która widnieje w bazach danych jako hakująca konta bankowe.
Oszuści następnie informują swoje ofiary, aby zainstalowały aplikację przez którą, mają się zalogować na wszystkie swoje konta bankowe, żeby sprawdzić, czy doszło do zhakowania. W międzyczasie poszkodowani otrzymują SMS-y z banku, dotyczące między innymi zmiany narzędzia autoryzacji, podpisania pożyczki, zmiany limitów przelewów oraz dokonywanych przelewów. Rozmówca – oszust informuje w trakcie połączenia telefonicznego, że są to zaległe wiadomości utracone w wyniku zhakowania i należy je kopiować, a następnie odsyłać pod podany przez niego numer. W wyniku uzyskania takich danych oszuści wyprowadzają z konta ofiar wszystkie pieniądze.
Apelujemy, aby zawsze zachowywać szczególną ostrożność kiedy dzwoni do nas osoba, która podaje się za pracownika instytucji i prosi o instalowanie oprogramowania do zdalnego dostępu do komputera. Szczególnie należy być czujnym, jeżeli prosi nas o zalogowanie do bankowości elektronicznej, zainstalowanie czegokolwiek na naszym komputerze/telefonie lub podawanie danych do logowania.
Pamiętajmy, w przypadku podejrzenia oszustwa informujmy Policję, dzwoniąc pod numer alarmowy 112.
ZKS KMP